Kādreiz tā bija tikai kalendāru sezona. Uzņēmumi gada nogalē sūtīja partneriem sienas kalendārus ar logotipu – vienkārši, paredzami un bieži vien aizmirsti līdz janvāra vidum. Šodien dāvināšanas kultūra korporatīvajā vidē ir izaugusi no simboliska žesta par īstu zīmola komunikācijas kanālu.
No “paldies” līdz “mēs domājam par jums”
Dāvanas uzņēmumiem vairs netiek uztvertas tikai kā svētku pienākums. Tās ir instruments attiecību stiprināšanai, zīmola tēla nostiprināšanai un pat darbinieku motivēšanai. Dāvana var būt pateicība, atzinība, pārsteigums vai atbalsta izrādīšana — viss atkarīgs no konteksta un noformējuma.
Piemēram, Latvijas uzņēmumi pēdējos gados arvien biežāk izvēlas personalizētas dāvanas — kastītes ar uzrunām, produkciju no vietējiem ražotājiem, dizaina priekšmetus ar nozīmi. Tas nav tikai priekšmets, tas ir stāsts, ko uzņēmums nodod tālāk.
Kāpēc dāvinām?
Pēc “Forbes” datiem, vairāk nekā 70% uzņēmumu, kas izmanto korporatīvās dāvanas, atzīst uzlabotu klientu lojalitāti. Vēl vairāk – 50% darbinieku, kas saņem pārdomātu dāvanu no darba devēja, jūtas augstāk novērtēti un motivētāki.
Tāpēc dāvanas uzņēmumiem vairs nav jāaplūko kā izdevumi, bet gan kā ieguldījums attiecībās un zīmola reputācijā. Labi atlasīta dāvana var nodrošināt vairāk nekā jebkura sociālo mediju kampaņa.
Kam dāvināt?
-
Klientiem – pateicībā par sadarbību vai uzticību
-
Sadarbības partneriem – attiecību nostiprināšanai
-
Darbiniekiem – motivācijai, jubilejās vai gada beigās
-
Jauniem kontaktiem – kā pirmais pozitīvais iespaids
Dāvana uzņēmumam nav tikai lieta. Tā ir valoda. Ja to lieto gudri, tā kļūst par spēcīgu zīmola vēstnesi. Lai tā būtu eleganta, noderīga un, pats galvenais – atbilstoša. Jo labākās dāvanas ir tās, par kurām runā arī tad, kad svētki jau beigušies.