“Mēs dāvinām mazāk, bet pārdomātāk,” stāsta Ilze Kalniņa, vidēja izmēra IT uzņēmuma vadītāja. Viņas uzņēmums pēdējo trīs gadu laikā atteicies no standarta Ziemassvētku dāvanu komplektiem par labu individuāli veidotiem risinājumiem. “Mēs pasūtām personalizētas dāvanu kastītes – katrā ir īpaši izvēlēts saturs, un katram klientam ir savs vārds uz iepakojuma. Tas mainīja visu attieksmi,” viņa paskaidro.
Personalizētas korporatīvās dāvanas kļūst par jauno normu. Aizvien vairāk uzņēmumu izvēlas pārsteigt klientus, sadarbības partnerus un kolēģus ar dāvanām, kas ir ne tikai noderīgas, bet arī personīgas.
Dāvana ar domu, ne tikai ar logotipu
“Vairs nepietiek tikai ar uzņēmuma logotipu uz krūzes,” uzsver dizaina studijas “Forma+” vadītāja Līga Siliņa. “Cilvēkiem patīk saņemt ko tādu, kas šķiet veidots tieši viņiem – gravēts vārds, izvēlēts krāsu tonis, vēstījums, kas sakrīt ar viņu vērtībām.”
Un patiesi – personalizācija nenozīmē tikai dizainu. Tā ietver arī dāvanu saturu, iepakojumu, piegādes formu un pat vēstījumu, kas dāvanai pievienots. Šie smalkie elementi ir tie, kas padara dāvanu neaizmirstamu.
Ko uzņēmumi izvēlas personalizēt?
-
Gravētas koka kastītes ar vārdu vai novēlējumu
-
Personalizētas pildspalvas vai blociņi ar uzvārdiem
-
Dāvanu komplekti ar īpaši izvēlētiem produktiem
-
Video sveicieni vai kartītes ar individuāliem vēstījumiem
No dāvanas – līdz attiecību kvalitātei
Lai arī personalizētas dāvanas prasa vairāk laika un plānošanas, to efekts bieži vien pārsniedz cerēto. Klienti dalās ar saņemtajām dāvanām sociālajos tīklos, darbinieki jūtas novērtēti, un partneri – personīgi uzrunāti.
Personalizēta dāvana ir klusākais, bet spēcīgākais “paldies”. Tā parāda, ka uzņēmums nav tikai transakcija – tas ir attiecību veidotājs. Un tieši šajās detaļās slēpjas mūsdienu korporatīvās kultūras patiesā vērtība.